Volg onderstaande stappen wanneer een zakelijk apparaat, zoals laptop, tablet of telefoon wordt gestolen. Dit geldt voor alle apparaten die worden gebruikt om zakelijke data te benaderen.
Is mijn data veilig?
De data op de harddisk is volledig versleuteld met BitLocker. Alleen Asista heeft de sleutel om de data te ontsleutelen. Het is niet mogelijk om zonder wachtwoord en tweefactorauthenticatie bij gevoelige data te komen. Wanneer een externe partij een inlogpoging doet op een gestolen laptop, ontvangt de gebruiker hiervan altijd een tweefactor pushnotificatie. Als er geen tweefactor pushnotifcatie is ontvangen, dan is er geen inlogpoging geweest.
1. Laat de gebruiker het wachtwoord wijzigen
Wanneer een zakelijk apparaat wordt gestolen dient de gebruiker van het account zijn of haar wachtwoord zo snel mogelijk te wijzigen. Dit kan zonder het gestolen apparaat; gebruik een telefoon, tablet of persoonlijke pc. Het wachtwoord van het account wijzigen kan via http://aka.ms/sspr.
2. Neem direct contact op met Asista
Wij nemen de benodigde stappen om de data op de laptop op afstand te wissen. Indien nodig bespreken we samen de aanvullende stappen om de veiligheid te waarborgen. Asista heeft vaak een vervangende laptop op voorraad.
Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.