Wanneer je een Mac (welke niet beheerd wordt door middel van Apple Business Manager) wil laten resetten om deze bijvoorbeeld klaar te maken voor een nieuwe gebruiker zijn er enkele stappen die je moet nemen voordat je het apparaat verzendt.
1. Uitloggen bij iCloud en FindMy
Om ervoor te zorgen dat we de Mac kunnen resetten moet je eerst uitloggen bij iCloud en FindMy.
- Open Systeeminstellingen
- Klik boven aan de pagina op jouw naam
- Scrol naar beneden en klik op "Log uit"
2. FileVault schijfencryptie uitschakelen
- Ga naar Systeeminstellingen
- Scrol naar Privacy en Beveiliging en klik dit menu-onderdeel aan
- Scrol op deze pagina naar het onderdeel "FileVault"
- Schakel FileVault uit
3. Een Asista-Admin account aanmaken
- Ga naar Systeeminstellingen
- Scrol naar gebruikers en groepen
- Ontgrendel het menu door op het hangslot te klikken
- Klik op het plusje
- Maak een nieuw account aan
- User; Asista
- Password; Asista
- Selecteer als rol 'Admin'
Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.