Hoe installeer ik een Remote Desktop Client:


Ervaar je problemen met het gebruik van een Cloud PC? Heb je bijvoorbeeld geen camera in teams? Of lukt het niet om op meerdere beeldschermen te werken? Dit is hoe je dat op kunt lossen!


  1. Ga naar jouw Cloud pc op Windows 365 (microsoft.com). Hier heb je "Quick actions". Klik op "Download Remote Desktop."
    Mits deze opties er niet staan, klik je op het pijltje naar beneden aan de rechterkant.
  2. Klik hier op "Download 64 bit" en volg de instructies om de Remote Desktop app te installeren.



  3. Als je de App opend zien we dat we kunnen kiezen uit 2 opties. Wij kiezen voor de optie "abboneren met URL". Aan de linkerkant zal nu het schermpje "Abonneren op een werkruimte" verschijnen. We gaan nu de URL van de Cloud PC ophalen.
  4. Om de URL van je Cloud PC te achterhalen gaan we terug naar Windows 365 (microsoft.com) waar we de Remote Client hebben gedownload. Boven "Download 64 bit" staat "Get subscription URL". Als je hierop klikt krijg je een link.
  5. Kopieer hier je link en ga weer terug naar je Remote Desktop app. Plak de link in het "E-mail of URL van werkruimte" en druk op volgende.

    Hierna kan het zijn dat je nog een keer moet inloggen met je Microsoft account.

  6. Je Cloud PC verschijnt nu als optie in je Remote Desktop app. Voor je deze opstart, gaan we zorgen dat de instellingen juist staan. Klik met de rechter muisknop op je Cloud pc.


  7. Aan de rechterkant opent nu een venster. De Standaardinstellingen staan in eerste instantie nog aan. Dit verbergd alle opties. Zodra deze uit wordt gezet, komt ook de optie tevoorschijn om meerdere beeldschermern in te stellen.




De Cloud PC is nu klaar voor gebruik. Door hem via de Remote Desktop app te gebruiken, zal je camera ook gevonden kunnen worden door teams.



Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.