Afwezig? Laat het je klanten en collega's weten! Wanneer je op vakantie gaat, is het naast Outlook ook mogelijk om in Teams een afwezigheidsbericht in te stellen. We leggen je in dit artikel uit hoe het werkt.


Afwezigheidsbericht in Microsoft Teams


Automatische reactie


  1. Open Teams en klik op het Profiel-icoon (rechtsboven)
  2. Selecteer 'Account beheren' > Algemeen'
  3. Klik onder het kopje Niet aanwezig op 'Plannen'
    • Schakel automatisch antwoorden in door middel van de slider
    • Vul in het eerste vak jouw afwezigheidsbericht in
    • Wanneer je het vinkje "antwoorden verzenden buiten mijn organisatie' aanzet ontvangen klanten die jou via Teams benaderen een eigen afwezigheidsbericht. Let op! Stel dit in op 'Alleen naar mijn contactpersonen'.
    • Zet het vinkje 'Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden' aan
    • Vul jouw afwezigheidsperiode in
    • Druk op 'Opslaan'


Statusbericht 

 

  1. Open Teams en klik op het Profiel-icoon (rechtsboven)
  2. Selecteer 'Statusbericht instellen'
    • Voer in het tekstveld jouw persoonlijke statusbericht in
    • Zet het vinkje 'Weergeven als personen mij een bericht sturen' aan 
    • Selecteer 'Status bericht wissen na: Aangepast' om een afwezigheidsperiode in te geven




Gerelateerde artikelen:


Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000.