Wil je een externe contactpersoon toegang geven tot een Caseware dossier voor review of toetsing? Dat kan via een CloudPC (ook bekend als OKB.Online). Volg deze 6 stappen om de voorbereidingen te voltooien.


Instructies voor het accountantskantoor


1. Vraag een CloudPC aan bij Asista


Gebruik het formulier 'Aanvraag CloudPC' om de CloudPC aan te vragen voor een externe contactpersoon. De activatie van de CloudPC kan tot 48 uur duren. Houdt hier rekening mee in de planning van de werkzaamheden.


Aanvraag CloudPC


2. Stuur de gebruikersnaam naar de externe contactpersoon


Na aanvraag van de CloudPC ontvang je van Asista de nieuwe gebruikersnaam. Zorg dat je deze naar de externe contactpersoon communiceert, zodat hij of zij zelf een wachtwoord kan aanmaken en kan inloggen (zie stap 1 voor de externe contactpersoon)./


3. Regel de toegang tot Caseware dossiers


Om te zorgen dat de externe medewerker gewenste dossiers kan inzien, bereid je het volgende voor:


  1. Navigeer naar Instellingen > Caseware Working Papers
  2. Maak één of meerdere rollen aan waarin de CWP-rechten voor bepaalde type werkzaamheden zijn vastgelegd
  3. Maak de Compliance- of Toetsingsorganisatie aan als entiteit
  4. Maak de medewerkers de review of toetsing uitvoerd aan als contactpersoon bij de organisatie
  5. Koppel de contactpersoon aan de entiteiten waar de dossiers van beoordeeld of getoetst moeten worden
  6. Navigeer naar de betreffende CWP-dossiers en klik op het deel-icoon
  7. Geef aan dat het dossier ook gedeeld mag worden met de contactpersonen
  8. Selecteer de contactpersoon en geef deze de rol Bewerker en de geavanceerde CWP-rol die eerder is aangemaakt (behorende bij het type werkzaamheden wat moet worden uitgevoerd)


Wanneer de contactpersoon Caseware Working Papers opstart kan hij/zij zich via Extra > Opties > Caseware Cloud koppelen aan de Cloud omgeving van het kantoor. De contactpersoon kan via de SmartSync optie alleen dossiers zien en openen waar toegang toe is verleend.


Instructies voor de externe contactpersoon


1. Maak een wachtwoord aan


Nadat de gebruikersnaam is doorgestuurd naar de externe contactpersoon, kan hij of zij zelf een wachtwoord aanmaken. Ga hiervoor eenmalig naar aka.ms/sspr en vul de gebruikersnaam in. De gebruiker kan nu zelf een nieuw wachtwoord aanmaken.


Wachtwoord aanmaken


2. Log in op de CloudPC


Met het nieuwe wachtwoord kan de externe contactpersoon inloggen op de CloudPC. Ga naar windows365.microsoft.com. Er volgt gelijk een scherm waarop de inloggegevens kunnen worden ingevuld. Klik vervolgens op CloudPC om deze te openen.


N.B.: Op deze pagina kan de CloudPC ook herstart worden. Handig in het geval van traagheid of andere problemen. Dit kan door op de het pijltje naast de CloudPC te klikken en te kiezen voor 'Opnieuw Opstarten'.



Inloggen op de CloudPC


3. Open Caseware


Nadat het accountantskantoor de rechten heeft toegewezen (stap 3), krijgt de externe contactpersoon een bericht met inloggegevens voor Caseware. Open het programma vanaf de CloudPC om in te loggen en aan de slag te gaan.


Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.