Troubleshooting


Geeft CaseWare de melding "Licentie niet beschikbaar"? In dit artikel nemen we je mee in de stappen die je moet ondernemen om deze melding te verhelpen.


Licentie controle


Er kunnen situaties ontstaan waarbij een nieuwe installatie van CaseWare Working Papers op de laptop in een trial-versie blijft hangen. Na een herstart van de computer zou er automatisch een beschikbare licentie opgehaald moeten worden, maar er zijn situaties waarbij dit toch niet gebeurt. Dit heeft dan een van de volgende oorzaken: 

  • Er is een extra licentie voor nieuw personeel nodig
  • Er wordt gebruik gemaakt van een nieuw werkstation
  • Er heeft recentelijk een Fresh Start plaatsgevonden


Voor de herinstallatie van het werkstation, ofwel een Fresh Start, moet de CaseWare licentie eerst worden losgekoppeld. Volg de CaseWare instructie Hoe wordt de licentie van Working Papers overgezet? en hanteer situatie 2.


Er zijn twee oplossingen:
  1. Nieuwe licenties aanschaffen bij CaseWare Nederland BV
  2. Nagaan of er onterecht laptops zijn met een actieve licentie. Volg hiervoor de volgende stappen:
    • Vraag bij Asista een actuele lijst op met alle computernamen op die bij Asista in beheer zijn 
    • Vraag bij CaseWare (support@caseware.nl) een lijst op met alle toegekend licenties
    • Controleer welke computernamen WEL op de lijst van CaseWare staan, maar niet voorkomen bij Asista
    • Vraag CaseWare om de laptops die niet meer in gebruik zijn vrij te geven
    • Stuur een mail aan CaseWare met daarin de "lockingcodes" die verwijderd mogen worden

Kom je er op basis van deze instructies niet uit? Stuur de lijst van CaseWare dan naar Asista voor hulp met de analyse.



Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.

Bekijk al onze artikelen over de veiligste werkplek

Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.