Heb je een nieuw toestel, nieuw telefoonnummer, of ben je de toegang tot je huidige telefoon kwijt? We leggen uit wat je kunt doen.


1. Duo Mobile app


Voor het inloggen met tweefactor authenticatie en het wijzigen van je mobiele registratie heb je de Duo Mobile app nodig. Installeer de app op het mobiele toestel dat je dagelijks bij de hand hebt.


Google PlayApp Store


2. Wijzigingspaneel openen


Krijg je een nieuw mobiel apparaat of een nieuw telefoonnummer? Zorg dat je tijdelijke toegang tot je oude toestel of telefoonnummer behoud. Hiermee ga je naar het Duo wijzigingspaneel, waarna je de registratie kunt aanpassen.

  1. Start je browser in privé-weergave (Microsoft Edge: InPrivate-venster)
  2. Ga naar https://login.microsoft.com
  3. Log in met je Microsoft 365 gegevens
  4. Klik op Other options
  5. Klik op Manage devices
  6. Gebruik Duo Push of Call Phone om de login te verifiëren


Je kunt het wijzingspaneel van Duo alleen openen indien je toegang hebt tot je huidige toestel of telefoonnummer. 



3. Telefoonnummer en/of toestel wijzigen


Telefoonnummer en toestel wijzigen


Heb je een nieuw telefoonnummer? Of een nieuw telefoonnummer én nieuw toestel? Klik op Add a device. Je doorloopt de stappen op dezelfde manier als de originele registratie. 



Krijg je later een nieuw persoonlijk telefoonnummer? Pas de SSPR wachtwoordherstel gegevens dan ook aan via https://aka.ms/ssprsetup.


Alleen toestel wijzigen


Behoud je het telefoonnummer, maar heb je wel een nieuw toestel? Kies voor I have a new phone. Zorg dat je van te voren de Duo Mobile app op het nieuwe toestel hebt gedownload, en koppel deze via de getoonde QR-code.




Ben je je telefoon kwijt, of heb je om andere reden geen toegang tot je huidige toestel of telefoonnummer? Dan kun je om veiligheidsredenen niet inloggen in het Duo wijzigingspaneel. Neem contact op met Asista of maak een ticket aan, zodat we je weer op weg kunnen helpen.


Probleem niet verholpen? Bel 088 - 161 0000 of maak een ondersteuningsticket aan.